1 Ekim 2010 Cuma

amerikan bağımsızlık bildirisi

Bugün işyerime bir ziyaretçimiz geldi, gördüğüme ne kadar sevindiğimi kelimelerle ifade etmek çok zor. Gelen ziyaterçimiz bu yıl yanımızda staj yapan üniversite öğrencisiydi, hemen sarıldık birbirimize ne kadar özlemiş ne kadarda benimsemişim keşke hep kalabilseydi yanımızda :((

Derken koyu bir sohbete başladık, staj yaptığı günlerden alışkanlıklarımızdan. Giresun'dan fındık getirmiş bize hemde soyulmuş, ee dişlerimin büyük bölümünün sorunlu olduğunun farkında. [bu kısmı ben abartıyorum tabikide :))]  Başkaları tarafından düşünülmek ne kadar hoş birşey.

Gel gelelim sohbet burçlara kadar ilerledi, ordanda doğum tarihlerine geçti. 29 Ağustos doğumluymuş kendi tarifiyle arife günüymüş, 30 Ağustos'un arifesi :))  Bende hiç kaçırırmıyım daldım konuya başladık. Bende dedim Amerika'nın bağımsızlığını ilan ettiği gün doğdum her sene kutluyoruz :) Nitekim şöyle bir karara vardık ben Amerika'nın bağımsızlığında önemli rol oynuyordum oda Türkiye'nin bağımsızlığında. Arkadaşıma derslerinde başlarılar diliyorum ve eminimki iş hayatında önemli bir konuma gelecek.

Bu konuşmaların üzerine başladım Amerika'nın bağımsızlığını araştırmaya. Onüç koloni 1776 yılında Büyük Britanya Kralığından ayrı olarak bağımsızlıklarını  ilan etmişlerdi, Onüç koloni nemiydi?? Bunlar New Hampshire, Massachusetts, Rhode Island, Connecticut, Newyork, New Jersey, Pensilvanya, Delaware, Maryland, Virjinya, Kuzey Karolina, Güney Karolina, Georgia. Amerika kolonilerinin bağımsızlığı Büyük Britanya tarafından 3 Eylül 1783 yılında Paris Anlaşmasıyla tanınmıştır. Amerika bağımsızlık bildirgesi yazarları John Adams, Benjamin Franklin, Thomas Jefferson, Robert R Livingston ve Roger Shermandır. Kaynağı John Locke'nin yazmış olduğu Two Treaties of Govemment adlı kitabı, Jean- Jacques Rouseau'nun Toplumsal Sözleşme teorisidir.

Amerikan Bağımsızlık Bildirisiyle ilgili sanırım şimdilik bu kadar yeter. Belki Paris Anlaşmasına'da merak sarıp okuduğum zaman sizinle paylaşabilirim, ama onüç koloninin bağımsızlığını ilan etmelerinden etkilenen Fransızların ülkelerine geri döndüklerinde, Fransız ihtilalinde önemli rol almalarından dolayı şimdiki merakım Fransız İhtilalinde :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder